On the oriental side of the Black Sea, a small territory blessed by nature but destroyed by the hand of men, wishes to become a country: Abkhazia. Here, a scientific institute is based where, for about 90 years now, scientists use monkeys in their experimentations. The researchers try to reach some of the eternal dreams of humanity: the elixir of youth, a miraculous cure for cancer, and a way to withstand the rigors of Space... Thus, they push the limits of science back to fiction.