The documentary filmmaker Robert Bober revisits the world of his great-grandfather, who left Poland to live in the modern and cosmopolitan city of Vienna, home to intellectuals such as Stefan Zweig, Joseph Roth, and Arthur Schnitzler, on the eve of the National Socialist regime's rise to power, which put an end to the city's status as Europe's cultural capital. What emerges is an emotionally powerful double portrait that reveals a search for identity with universal resonance.