1982. The film-maker from Munich Rainer Werner Fassbinder, feels his imminent death, decides to be cyropreserved in the greatest secrecy. His purpose: take advantage of this temporal step to make a point to the world, an objective and radical state of things.
2028. Fassbinder wakes up in France. The country has fallen under the control of a sinister dictatorship.