Pierre is a famous novelist lacking inspiration. To write, he needs a presence. He employs Vincent to be his "assistant," with a single mission: to focus his attention on what Pierre writes. But what is really the subject of Pierre's novel? Is Vincent the novelist's assistant or the novel's subject? Or both?