Clay quarries deserted due to unpaid property loans, Spanish bricks embody the economic triumph and failure of a country. Factories that are shut half the year, a ghost city curiously inhabited, a working-class war against the expropriations orchestrated by banks: following the path of merchandise – bricks – gives a face to the crisis and outlines the individual and collective strategies that enable us to overcome it.