Emma and Anaïs are best friends and yet everything in their life seems to oppose them, their social background but also their personality. From the age of 13 to 18, Adolescentes follows the two teenagers during these years where radical transformations and first times punctuate daily life. Through their personal stories, the film offers a rare portray of France and its recent history.
In a masterful and universal documentary that recalls Boyhood, the director paints the portrait of two young friends in Brive-La-Gaillarde, following them over five years. We share the experiences of rural youths in France during the 2010s.