By the time Stéphane was born, his father had already left for the United States. His mother for unknown reasons never wanted to tell him she was pregnant. Stéphane only knows a few scant details about his father: his name, his date of birth, his height and his profession, a U.S. soldier. Armed only with this information, he decides to go look for his father somewhere in the United States.