In the country of a million poets, youth claims the public word. The voices of the movement hip-hop rise in Mauritania against the musical silence and the slowness of a democratic process which has difficulty in being set up. Monza, rapper and committed producer, holds alone the Assalamalekoum de Nouakchott Festival where rappers of the country and the continent are produced. Tonia Fiya wins the springboard young artists of the festival and benefits from a residence in France. Both leave making their first steps as artists and look for support for the Mauritanian hip-hop scene.