By allowing elderly people to speak, this document, Vieillir en goûtant sa vie, offers another gaze on aging, showing the part in all of us that remains alive, creative, and full of desire no matter what age we are.
It allows us to see that our abilities remain, contrary to the received idea that after a certain age, it is normal to no longer be capable, and bears witness to elderly people's desire to remain active and involved in the life of society.