Like the captain of a boat adrift, alcoholics lead their family to emotionally drown. In the shadow of their bouts of drunkeness, life cracks apart. Invisible, battered, but not truly ill, their loved ones must blank out their suffering. But these evils maintain the circle of addiction. They are codependent.
Anne, Sylvie, Aurore, and Dominique have nevertheless found the strength to talk about it. Their therapy group of teenagers and adults invites the family circle of someone in difficulty to share their troubles.