Tao, a young woman from Fenyang, is courted by her two childhood friends, Zang and Lianzi.
Zang, owner of a gas station, is destined for a promising future, whereas Liang works in a coal mine.
Her heart divided between the two men, Tao must make a choice that will seal her fate and that of her future son, Dollar.
Over a quarter of a century, between China undergoing profound transformation and Australia promising a better life, the hopes, loves, and disillusions of these characters confronting their destiny.