Iman, a young newly wed Palestinian bride, is arrested and incarcerated in a top-security Israeli prison where she gives birth to a baby boy. As she struggles to survive and raise her child behind bars, she is torn between her instinct as a mother and the difficult decisions she must make, finding through her relationship with the other prisoners - both Palestinian and Israeli – the time and space to reflect, develop and mature as a young woman.