Defying censorship and taboos, the young composer Sara Najafi is determined to organize an official concert for solo female singers. In order to support their fight, Sara and the Iranian singers, Parvin Namazi and Sayeh Sodeyfi, invite three female singers from Paris, Elise Caron, Jeanne Cherhal and Emel Mathlouthi, to join them in Tehran and collaborate on their musical project, re-opening a musical bridge between France and Iran.
Are they going to succeed and finally be gathered in Tehran, sing freely, side-by-side, in front of a mixed audience and without restrictions, and to open a door towards a new freedom of female voice in Iran?