Elephant Blues is the true story of Ojas, a 4 year-old girl who lives in a forest in South India amongst elephants. She owes this childhood to her mother, Prajna, an Indian woman who left behind everything in search of her identity close to the roots of her culture, to live in the forest, with elephants, much like a hermit known in Indian mythology, Palakapya: a story that haunts her. To fulfil this choice in life, Prajna had to escape from a rigid Indian society, renounce a PhD degree in London, give up material comfort and even the idea of having a child... but the birth of Ojas upsets her plans.