Steak (R)évolution goes round the world in the search of cattle farmers, butchers, and impassioned chefs. Far from intensive farming and industrial output, a revolution is already under way; good red meat has become a rare, indeed, luxury product.
Franck Ribière and his favorite butcher, Yves-Marie Le Bourdonnec, generous, charming, and ecological, set out to meet the new players in the field to try to understand what makes a cut of meat good.
New market considertations aren't always there where we expect them to be. Steak (R)évolution is a gourmet and politically incorrect film about "haute couture" meat.