It is night. Confined in his apartment, his only companion is a mysterious owl who is blind in one eye. Philippe watches the inhabitants of this place from his window, unitl the appearance of a young woman followed by a hooded man.
Phillipe assists at the young woman's murder and then pursues the murderer through the mazes of the building. Morning has arrived. A murder was really commited but the victim is not the person expected.