A grandmother tells a story to her granddaughter: In a world where figures and reason chased away words and feelings, N 7, our heroine, takes refuge in the Opéra-Comique, building decorated with the only words which remain. So, she discovers here a strange character: A shadow - and only the wandering shadow - of king looking indefatigably for his beloved.