In 1539, more than twelve thousand native slaves left the Brazilian coast in search of the immortal world, where death, diseases and servitude would be abolished. According to the legend, waters of this magic place could give you back your youth. Some people even thought that they would find their deas there. Today, the legend remains in certain popular circles in Brazil, where they believe in the existence of a passage towards this world.