Slowly, undertaking all necessary precaution, I rub a chunk of ice against the tip of her index finger. I stop when she moves in her sleep. Then I start up again until the tip of her finger is white. I put down the ice. Using a razor blade, I make a tiny cut, causing no pain. A trickle of blood instantly flows, shy but regular. I bow my head and drink the blood as though drinking straight from a tap.