After Darwin's Nightmare, Hubert Sauper leads us on a dizzy adventure in a tiny homemade flying machine into the heart of Africa's biggest country. We Come as Friends is a modern odyssey, a science fiction-like journey. At the moment when the Sudan is being divided into two nations, a "civilizing" pathology transcends the headlines—colonialism, imperialism, and yet-another holy war, this time between China and the United States, over resources.