This Big Bang ended Spanish colonial dominance in the Americas and ushered in the era of the American Empire. At the same time and place, a powerful tool of conquest was born: cinema as propaganda. In Epicentro, Sauper explores a century of interventionism and myth-making together with the extraordinary people of Havana-particularly its children, who he calls “young prophets" - to interrogate time, imperialism and cinema itself.