17 children blow up everything that doesn't move, their gestures and cries inexhaustible. Magnificent heroes of an unwritten war: while the French army shoots down the OAS, children pillage oil, chocolate, semolina, and sugar from the French army. They even take someone prisoner, who is sentenced to eat a plate of beans. But war catches up with this fine adventure and bloodies the beans.