Departing from records of the early colonial scientific expeditions and taming campaigns led by the French colonizers, the story follows an imagined society. Re-enactments, improvisations, and interviews performed with the inhabitants of Algiers, Kythira Island, and the Prosfygika community in Athens, re-activates memories as resistance strategies.