XIIth century. Cosme, young monk novice, leaves his abbey to go in search of a father whom he has never known. He crosses, then, the road of four goliard, tramps poets in search of the present. So, by leaving to meet the world, from the outside, Cosme is going to experience the fragility of things, beings and certainties, far from the reassuring feeling of durability and eternity of the convent from which he comes.