A documentary portrait of the Gare du Nord. Countless people pass through the station and cross it, whether they come from the Paris suburbs, provincial France or abroad. This is a motionless journey in the Gare du Nord in the company of Simon Mérabet, a friend from southern France of Algerian origin. Fleeting encounters in which each person relates his or her life in a few words before taking a train and vanishing. All of a sudden, the crowd of travellers comes to life through intersecting stories, one life then another, while globalisation forges destinies subjected to geography and the economy… The film, like a book, collects what each one writes in it: their final words before vanishing. And, in passing through all this, Simon recalls that he is an immigrant’s son.