Barbara John is only sixteeen when she calls on her camarades to have a strike the 23rd of April 1951 in Farmville en Virginie (États-Unis). Her actions will contribute for that the segregation in schools becomes unconstitutional in 1954 at the end of the trial Brown v. Education Board of.
The discovery of an icon of the civil rights which changed the American constitution, revealed by the creation of its memorial by the sculptor Stanley Bleifeld.