Ceuta, Prison by the Sea follows the paths of five migrants in the Spanish enclave of Ceuta, in the north of Morocco. They left everything behind to try their luck in Europe and now find themselves jailed in an open-air prison at the threshold of the continent. They live torn between the hope of obtaining a laissez-passer and the fear of being deported back to their own countries.