Faire quelque chose is a film which ties together testimonies from some of the few last Resistance members of World War Two.
These women and men delve back into the context of a period and share their commitment, its birth, evolution, and its outcomes with us.
What was fundamental, what drew them together, was the choice of not submitting and the desire to act.