Emad is a Palestinian farmer living in Bil'in in the West Bank. Five years ago, in the middle of the village, Israel built a "separation wall," expropriating half of their lands from the 1700 inhabitants, to extend and "protect" the Jewish settlement of Modi’in Illit, planned for 150,000 resisdents. Bil'in's inhabitants then start a non-violent struggle to obtain the right to remain the owners of their property, and to peacefully co-exist with the Israelis.
From the beginning of this conflict, and over a period of five years, Emad filmed the actions undertaken by himself and his neighbors. With his camera, bought to film the birth of his fourth son, he documents the personal chronicle of the life of a village in turmoil, sketching the portrait of his family and friends, capturing on the fly how they are affected by this interminable conflict.