In a Palestinian refugee camp in the West Bank, Chloé, a young Canadian midwife, takes care of pregnant women. Between the checkpoints and the separation wall, Chloé learns about war and those affected by it on both sides: Rand, a patient with whom she rapidly becomes friends, and Ava, a young Israeli soldier, who is her next-door neighbor in Israel. Getting to know these women progressively throws Chloé's bearings off kilter.
Certain journeys blow to smithereens one's convictions. For Chloé, Inch'Allah is one of those kinds of journeys.