Torn by history, the Kurdish community relive each year in the fête du printemps,the ceremony of juvenisation very old and which came before Islam. In the center of our narrative is the figure of Senia, an old woman who is at the head of a big family living in the village of Gawilan Botan, in the region of Bardarash, at an hours drive from Erbil; the capital of Iraqi Kurdistan. Painting a Muslim community of the Middle East through the portrait of a woman, and, as well, being the head woman of the household, such is the challenge of the movie which wants to situate itself in the heart of contradiction.