Antoine Laffitte is voluntary in the humanitarian Movement ATD. Martin Hirsch is the high-commissioner for active solidarities against poverty and for youth for President Sarkozy's government. A documentary in the shape of crossed portrait gets the togeather on the screen around the questions of commitment, solidarity and humanism.