In January 2009, the director Sarah Bertrand followed the director Oliver Stone on hs journey through Latin America, during the shooting of his latest documentary, "South of the Border", about the controversial Venezuelan president Hugo Chavez and the new wave of South American leaders. She witnesses his creative process and questions him about his life and films, unveiling the celebrity, the filmmaker and the man...