Claude lives alone in the heart of an isolated village in the Lot, in a castle from the Middle Ages in which she has lived for half a century. It is her donjon. Beautiful building, maze of vast rooms half in ruin, but also a craft farm and an object of tiring care which it leads for her survival, in spite of her seventy-six years. But her strength declines. Without believing in it, reluctantly, she has nevertheless resigned to put out for sale the castle.