These ten short movies are conceived from the African magic reality and with atypical African personalities. These strange attractors are filmed under an angle highlighting the musing that they make appear from their everyday life. This collaboration, through the creation of scenarios around the phenomenon of football, emphasizes the poetic, extravagant and jubilant characteristics of their relation to the world and dynamics which they propose.