1942. In an occupied Paris. A child escapes a raid and takes refuge within the Mosque of Paris. The imam Si Kaddour Ben Ghabrit decides to protect him, as well as the other young Jewish teenagers that he will manage to free with help from resistant networks. The French Militia and the Gestapo have suspicions.