Le Bled was filmmaker Jean Renoir's last silent production. Henrique Rivero is cast as Pierre Hofer, a personable but impoverished young man. En route to Algeria by steamer to visit his wealthy uncle, Pierre meets the lovely Claudie Duvernet (Jackie Monnier), who is heading to the same destination to collect a huge inheritance from her uncle. Upon disembarking, Claudie is victimized by three greedy relatives, who hope to cheat her out of her fortune. But the villains have reckoned without Pierre, who has put his own plans on hold to protect Claudie from harm.