In an age of canals and barges, the movie takes place in the late 19th century. The scene opens with the slow progress of a barge making its way down a canal that is lined with oak trees. The heroine's brutish father, a pole man, is somehow knocked off the barge, where he disappears under the serene and still surface of the water. The camera lingers on the water, perhaps to detect a bubble or two rise from below, but nothing can be seen of the pole man's last breath. The death is purely by accident, and although a rescue effort is mounted, his body is not recovered until the next morning.