Under the regime of Louis XVIII. Years after Waterloo, Napoleon's loyal officers live in retirement on half-pay. Useless and idle, they have lost their prestige and keep meeting in the hope of the Emperor’s return. When Napoleon dies, they decide to plot the rise to power of Napoleon II.