Arnal, nicknamed 'Counselor' is the head of a family held in high esteem by the people of a Cevennes village. Now, the dignified man, who is the respected arbitrator of local disputes, has adopted Clémence, a deaf-mute girl. The day when Maurice, Arnal's son, starts a love affair with his stepsister, trouble begins...