Son Dernier Role (Her Last Part) stars Gaby Morlay as a famed French stage actress. Checking into a private sanitarium for a rest cure, Morlay makes the acquaintance of handsome doctor Jean Debucourt. Falling in love with her, Debucourt begs Morlay to forsake her career and become his wife. She's sorely tempted, but her lover, author Marcel Dalio, is still waiting in the wings. Based on a play by Louis de Zilahy, Son Dernier Role marked the return to the French cinema of the incomparable Dalio, who'd been hounded out of Europe by the Nazis at the outbreak of WWII.