Identite Judiciare stars Raymond Souplex as wily French police inspector Basquier. The villain is Berthet (Jean Debucourt), a high-ranking government official. Basquier suspects that Berthet is a vicious murderer, but is unable to prove anything thanks to bureaucratic interference. Thus, the good inspector plays a waiting game a la Columbo, hoping for that one fatal slip on the part of the killer.