In as realistic a manner as possible, the film dramatizes the appalling treatment afforded French prisoners of war by their Nazi captors. Lucien Cordel heads the cast as Haus, an Alsatian forced to serve in the German army. Posing as a member of the Gestapo, Haus is in a position to rescue the Frenchmen -- but will he? Yvonne Gaudeau is the archetypal French resistance fighter, lacking only the beret and neckerchief.