In July 1839, in Yonville, the widower countryside Doctor Charles Bovary marries Emma Rouault, the spirited daughter Mr. Rouault that is his patient and farmer in Les Bertaux. Emma has friction with her mother-in-law and sooner she feels bored with the simple lifestyle of her husband. Two years later, during an agricultural fair, Madame Bovary meets the womanizer Rodolphe Boulanger and they have a love affair. When her naive husband falls in disgrace after an unsuccessful surgery, Emma proposes to travel to Rouen with her daughter Berthe and live with Rodolphe. However, her lover sends a letter to her ending their affair and travels alone. Emma gets ill and during her recovery, November 1942, she travels with her husband to see an opera in Rouen, where she meets the young Leon that becomes her lover. When her debts with the trader Lheureux reaches eight thousand francs, Emma shall get a loan to avoid the execution of the pledge.