While being hounded by creditors, a debt-ridden artist discovers he has just won a lottery worth a million Dutch florins. Realizing that he has left the ticket in the pocket of his jacket, he attempts to retrieve it but discovers that his fianncé Beatrice has given away the jacket to a criminal in order to elude the police. He and his rival race to retrace the jacket which has passed to a brigand nicknamed "Grandpa Tulip" and then to a tenor singing "Les Bohémiens" at the opera theater that night.