The movie declines in the concrete of the educational actions of a structure pioneer who welcomes the pupils excluded temporarily from the school for disciplinary reasons. The premise is situated within a middle school (education action zone) in a Parisian suburb. Educators supervise these contrary pupils and approach the reasons of their penalty. It is question of contract, given roles and roles to be taken. The directors observe attentively how the children receive the word from the adults, their listening, their boredom, their refusal, their permission. If the pupils are mutiques or almost, it is because the educators are looking forward to good answers. But the whole body speaks. And it is in this language that the directors are susceptible.