A dreamlike tale in which a dancer and a cat look for themselves, avoid each other, play with each other, one to the othe, but finally meet and eventually sketch a Pattes de deux.
Dedicated to Chris Marker, Pattes de deux is a partition for camera, cat and dancer, shot in black and white. The movie built itself on the rigor of the choreography, but also on the difficulty of managing an animal, to shape this improbable dream: dancing with a cat, the cat Djaleng de Paleodia.