Arthur is twenty five years old, he is an apprentice tailor in Albert's workshop, Albert is eighty. Albert loves Arthur as his son, who returns these feelings, he will soon retire. He chose Arthur as his successor. But one evening, Arthur is taken to the theater by his friend Sylvain. He falls deeply in love with Marie-Julie, the main actress of the play. To seduce her, Arthur makes her a small dress. Both lovers decide to never leave each other, they launch the challenge to give up everything to live their love. But can Arthur assume letting down Albert?