Ludo, eight years, is a happy and filled child. Nevertheless, his family know financial difficulties. Due to the lack of money, his parents build the family house with their hands. To get there, everything is saved: the water, the electricity, the bread, the slightest sugar cube. Up until now, Ludo was not really conscious of this poverty. But when his primary school teacher, asks him to bring five hundred grams of sugar for an experiment in class, that he is going to become aware of things.