The end of the day, in the French countryside. A woman, a mother, communist political refugee in exile, walks through the landscapes of Morvan, where she chosen to live because they evoked her, her place of birth, Morocco. In these elected landscapes of the Morvan, are going to appear little by little recollections of the other place. A mental territory, an only country of the exile, propagates, similar to the spirits which maybe populate the house.